Forlænget returret frem til 24. januar 2025

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på privatkøb af varer på www.studioz.dk


GENERELLE OPLYSNINGER:

Studio Z
Mads Z A/S
CVR. nr. 36535458
Sivlandvænget 27C
5260 Odense S
info@studioz.dk
Tlf. 69 13 27 00
Etableringsår: 2015

 

BETALING:
På www.studioz.dk kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard, American Expresskort og JCB. Beløbet bliver først trukket fra din konto, når varerne sendes fra vores lager. Har du bestilt flere vare, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne varer, når varen afsendes.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle priser er angivet i danske kroner og er inkl. moms og evt. andre afgifter, med mindre der er tale om et erhvervskøb, hvor du som kunde er oprettet til at handle til engrospriser ekskl. moms. Priserne er dagspriser. Når du handler på www.studioz.dk indgås aftaler på dansk.

Vi tager forbehold for prisændringer som følge af momsforhøjelse og ændrede afgiftsregler.

LEVERING:
Er den ønskede vare på lager sender vi den til dig inden for 1-3 hverdage. Er varen ikke på lager, sender vi den så snart, den er på lager igen. Du vil altid blive kontaktet omkring forventet leveringstid, hvis en vare ikke er på lager. Vi tager dog forbehold for lagerstyringsfejl og udsolgte varer. Det kan ikke garanteres, at udsolgte varer kommer på lager igen, og vi tilstræber at fjerne udsolgte varer fra shoppen hurtigst muligt. Såfremt der sker væsentlige ændringer i leveringstiden, tilstræber vi os hurtigst muligt at oplyse om dette ved henvendelse direkte til køber.

Varer købt på www.studioz.dk leveres som pakkepost med GLS til den valgte pakkeshop. Vi leverer kun til pakkeshops i Danmark.

FRAGT:
Når du handler på www.studioz.dk tillægges din ordre 49 kr. i fragt. Ordrer over 495 kr. tillægges ingen fragtomkostninger.

HVIS DU FORTRYDER DIT KØB:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare.
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på info@studioz.dk eller på telefon 69 13 27 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, og du bedes udfylde vores returneringsformular. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Husk at få en kvittering fra pakkeshoppen som bevis på, at du har returneret pakken.

Varer undtaget fortrydelsesretten:
Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:

a)       Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer.
b)       Varer, som har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret på hele ordren, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Studio Z
Mads Z A/S
Sivlandvænget 27C
5260 Odense S

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Sammen med varen skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores returneringsformular, som du modtog sammen med varen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATIONER:
Når du handler på www.studioz.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, betaler vi returfragten, såfremt du rekvirerer en returlabel hos os. Du skal blot angive, at du ønsker en returlabel, når du informerer os om, at du vil reklamere over et køb.

Varen sendes til:

Studio Z
Mads Z A/S
Sivlandvænget 27C
5260 Odense S

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er – gerne så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

PERSONDATAPOLITIK:
Når du handler hos os accepterer du, at vi behandler dine oplysninger i henhold til vores persondata politik. Du kan læse vores persondata politik HER

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Mads Z A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et log in for at kunne foretage køb hos os, vil dine oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du selv beder om det.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke (når du godkender vores handelsbetingelser), således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Ansatte hos Mads Z A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.madsz.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved brug af Trustpilot videresendes dog relevante oplysninger i forhold til at anmelde sitet.

Som registreret hos Mads Z A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Mads Z A/S via e-mail til i
nfo@studioz.dk.

KLAGEADGANG:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@studioz.dk Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk

Du kan også indgive din klage hos Forbruger Europa via dette link:

Forbruger Europa
www.forbrugereuropa.dk